• info@peymankaar.com
  • ساعت کاری: 8:00 الی 21:00

برخی از صاحب‌خانه‌ها و مستاجران از نم‌زدگی پشت‌بام شاکی هستند. هنگامی که پشت بام دچار نم‌زدگی می‌شود، اولین کاری که باید انجام دهید رفع چکه پشت بام است. نم‌زدگی پشت بام نشان می‌دهد که قسمتی از پشت بام آب می‌دهد و عایق رطوبتی آن از بین رفته است. در این مطلب روش نم گیری پشت بام بدون ایجاد تخریب را بررسی کرده‌ایم.

پیمانکار مجری تخصصی نم گیری و عایق کاری پشت بام با استفاده از تکنیک‌های مدرن و ایمن، آماده ارائه خدمات با کیفیت بالا است. برای مشاوره و همکاری با ما تماس بگیرید.

شرکت پیمانکار با تکیه بر تجربه و تخصص در زمینه خدمات ساختمانی و کار در ارتفاع، انواع خدماتی چون نماشویی، پیچ و رولپلاک سنگ نما، آب‌بندی، نصب توری مرغی برای، بالکن، پاسیو، تراس و نورگیر، اسکوپ سنگ نما، و نصب ایزوگام را بدون نیاز به داربست و با استفاده از تکنیک‌های مدرن طناب‌کاری ارائه می‌دهد. ما متعهد به ارائه خدماتی ایمن، سریع و با کیفیت بالا هستیم تا نیازهای ساختمانی مشتریان خود را به بهترین شکل برآورده کنیم. برای دریافت مشاوره و بهره‌مندی از خدمات ما، با ما تماس بگیرید.

علت نم‌زدگی پشت بام

معمولا آپارتمان‌های طبقه آخر و خانه‌های یک طبقه دچار نم‌زدگی پشت بام می‌شوند. علت نم‌زدگی پشت بام به دلیل ایجاد درز و شکاف در پشت بام است که موجب شده به درون لایه‌های عایق رطوبتی، آب و باران نفوذ پیدا کنند.

گاهی اوقات نشتی لوله آب و فاضلاب می‌تواند باعث نم زدگی سقف به ویژه سقف حمام، آشپزخانه و سرویس بهداشتی شود. در این شرایط، بهترین روش این است که بدون خرابی بتوان نم گیری پشت بام را انجام داد.

رفع چکه پشت بام معمولی

در پشت‌ بام‌های معمولی ایجاد درز و شکاف بر روی عایق رطوبتی باعث می‌شود در هنگام بارش باران و برف سقف چکه کند. برای رفع چکه پشت بام معمولی از روش نم گیری پشت بام بدون تخریب استفاده می‌شود که مراحل این روش شامل تشخیص دادن محل دقیق نشتی، تعویض یا ترمیم عایق رطوبتی و ترمیم کردن سقف از داخل می‌شود.

مرحله اول: باید محل دقیق نشتی پشت بام را مشخص کنید. آب معمولا از راحت‌ترین قسمت به داخل سقف نفوذ پیدا می‌کند که معمولا از راستای لوله‌های برق آب به داخل سقف نفوذ پیدا می‌کند.

مرحله دوم: بعد از اینکه محل دقیق نفوذ آب به داخل سقف مشخص شد باید برای برطرف کردن و ترمیم محل نشتی اقدامات لازم را انجام دهید. برای اینکه منظور ابتدا باید محل نشتی را با عایق رطوبتی بپوشانید و اگر عایق رطوبتی آن از بین رفته به تعویض عایق رطوبتی اقدام نمایید.

مرحله سوم: از داخل خانه سقف باید ترمیم شود. برای این منظور باید گچ سقف که دچار نم‌زدگی شده را از سقف جدا کنید و دوباره سقف را گچ نمایید. اگر سیمان زیر گچ هم از بین رفته باید سیمان تخریب شده را جدا کنید و دوباره آن را سیمان و گچ نمایید.

مرحله چهارم: بعد از اینکه گچ خشک شد می‌توانید، کناف هم ترمیم کنید.‌ اگر نم‌زدگی به داخل سقف نفوذ پیدا نکرده است، فقط باید عایق رطوبتی پشت بام را تعویض نمایید و دیگر نیازی به ترمیم سقف داخل ساختمان نیست.

تعویض ایزوگام برای رفع نم‌زدگی پشت بام

اگر ایزوگام پشت بام خراب یا پاره شده باید به تعویض آن اقدام کنید. راه دیگر استفاده از مواد چسب مانند از جمله دوغاب است که روی سطح پشت بام استفاده می‌شود تا بتوان از نشتی پشت بام جلوگیری کرد. اگر نم‌زدگی پشت بام به دلیل نشتی لوله‌‌های آب است. ابتدا باید منشا نم را پیدا کنید؛ سپس اقدام به تعویض لوله‌های آب و فاضلاب نمایید.

نشتی لوله کشی آب به وسیله درزهای اتصالات شیر آب و شکستگی‌ها باعث ایجاد چک کردن به صورت ممتد می‌شود. اگر در زمان استفاده از آب، لوله چکه کند، نشتی از لوله‌های فاضلاب است. برای ترمیم نشتی آب از لوله آب یا فاضلاب ابتدا باید فلکه آب را قطع کنید. با توجه به اینکه لوله‌ها از کف ساختمان عبور می‌کنند باید کف را تخریب کنید تا بتوانید لوله آب و فاضلاب که دچار نشتی شده را ترمیم و تعویض نمایید.

چکه سقف به دلیل نشتی در لوله آب و فاضلاب بیشتر در آپارتمان‌ها و خانه‌های دو طبقه ایجاد می‌شود. برای تعویض لوله‌های آب و فاضلاب ابتدا باید سیمان، سرامیک و موزاییک کف برداشته شود تا با تخریب زمین بتوان به لوله‌های آب و فاضلاب دست پیدا کرد.

سخن نهایی

از بین رفتن عایق رطوبتی و ایجاد شکاف یا درز در بین عایق رطوبتی باعث ایجاد نم‌زدگی پشت بام می‌شود. برای نم گیری پشت بام ابتدا باید عایق رطوبتی را ترمیم و تعویض کنید. در مرحله دوم سقف داخل ساختمان باید ترمیم شود. برای این منظور قسمت تخریب شده باید جدا شود.

اگر نم‌زدگی پشت بام زیاد باشد، سیمان زیر گچ هم تخریب می‌شود که برای ترمیم سقف ابتدا باید سیمان ترمیم شود و سپس گچ سقف باید تعویض گردد. گاهی در خانه‌های دو طبقه یا آپارتمان‌های چندین طبقه نم‌زدگی سقف به دلیل نشتی لوله آب یا لوله فاضلاب است. در چنین مواردی بعد از اینکه محل نشتی مشخص شد باید کف ساختمان تخریب شود تا بتوان لوله‌‌‌های آب و فاضلاب را تعویض کرد.

مقاله پیشنهادی
نورپردازی نمای ویلا: تعمیر، نگهداری و اجرا باغ و ساختمان
| مقاله پیشنهادی
کار در ارتفاع چیست؟ حقوق و ایمنی آن چقدر است؟
|

0 دیدگاه

نظر بدهید